Cviky na biceps, které si zamilujete

Publikováno: 9. 11. 2013

Mít vypracovat bicepsy láká téměř každého.

S nárůstem svalové hmoty u bicepsových svalů nemá většina cvičenců problém. Bicepsy patří mezi nejčastěji procvičované svaly zejména u začátečníků. Každý se rád pochlubí.

Fitness doplňky stravy

Vypracované a vyrýsované paže celkově zlepšují dojem vypracované postavy.

Biceps (dvojhlavý sval pažní) je tvořen ze dvou svalů:

  • dlouhá hlava (zevní)
  • krátká hlava (vnitřní)

Díky TRX máte možnost provádět bicepsové cviky i bez činek a cvičit doma.

TRX Cvik na biceps

Oficiální název: TRX Bicep Curl

Popis cviku: mírný stoj rozkročný, mírný záklon, předpažit, uchopit TRX před tělem dlaně vzhůru – skrčit paže, dlaně vzhůru.

Technika provedení: středně dlouhé TRX, rovná záda, lokty na šířku ramen, můžeme modifikovat i na výšku ramen.

  1. Postavte se do základního postoje čelem k TRX systému
  2. Předpažte ruce a uchopte madla dlaněmi nahoru
  3. Pokrčujte paže v loktech a rukama směřujte k hlavě (nejlépe k uším)
  4. Lokty se snažte mít stále na stejném místě – pohyb je vykonáván hlavně předloktím

 TRX 2 Arm Bicep Curls
TRX 2 Arm Bicep Curls • foto: R-med Team • www.flickr.com

Fyziologický účinek: posilujeme dvojhlavý sval pažní, svaly předloktí a svaly jádra.

Obtížnost cviku regulujeme:

  • sklonem celého těla – úhel těla
  • stabilitou – nohy od sebe / u sebe

Video: TRX Bicep Curl

TRX cvik na biceps: jednoruč

Oficiální název: TRX Biceps Curl (Single Arm)

Popis cviku: stoj, upažit pravou, uchopit TRX pravou, dlaň vzhůru – skrčit dlaň vzhůru.

Technika provedení: středně dlouhé TRX, loket pracující paže musí směřovat od těla, rovná záda, nepředklánět. Madla spojit do single-hand módu.

Fyziologický účinek: rozvíjíme jednostranné posilování dvojhlavého svalu pažního a svalů předloktí, cvičení je náročné na rotační stabilitu trupu.

Při cvičení je velmi důležité dýchání. Při záběru vydechněte, při povolení se nadechněte. Stahování a namáhání svalů (záběr TRX) vždy doprovází výdech, návrat do původní pozice nádech.

Video: TRX Biceps Curl (Single Arm)

Fitness doplňky stravy

TRX Biceps: Rekapitulace + 1 bonus cvik navíc

Dnes jsme si ukázali, jak lze díky své vlastní hmotnosti a TRX procvičit bisepsy a nabrat kvalitní svalovou hmotu. Bicepsy jsou symbolem síly a u ostatních vzbuzují respekt.

Bicepsy všeobecně velice dobře regenerují. Můžete je do svého tréninkového plánu zařazovat i 2x týdně. Dosáhnete jejich maximální stimulace.

TRX cviky – Jak za 30 minut posílit celé tělo a zlepšit fyzičku

Zakladatel prvního webu o TRX závěsném tréninku v ČR. Od roku 2011 publikuje články o TRX a funkčním tréninku, které měsíčně inspirují tisíce čtenářů.  UX designer na volné noze, fitness nadšenec. Spolupracuje s 3D FITNESS a vzdělává se v 3D FITNESS Academy.

Tohle už jste četli?

Cviky na biceps, které si zamilujete
5 (100%) 6 hlasů s

Štítky:

Pošlete odkaz na článek přátelům