Jak si protáhnout a uvolnit záda na TRX?

Publikováno: 14. 9. 2013

Úkolem strečinku je optimálně protáhnout svaly a rozvíjet kloubní pohyblivost.

To vše bez vedlejších nepříznivých účinků, snížit svalové napětí po pohybové činnosti a udržet svaly v pružnosti. Zkrácené svaly působí tlumivě na svaly oslabené a to je hlavní příčinou vadného držení těla.

Pravidelným cvičením strečinku můžeme velmi ovlivnit správné držení těla a odstranit tak svalovou dysbalanci (svalovou nerovnováhu), která je často příčinou funkčních poruch a bolestí.

Funkční trénink na max

Strečink je tedy vhodná prevence proti bolesti zad. Metody strečinku jsou používány nejen ve sportu, ale také v léčebné rehabilitaci.

Aktivní protahování

Aktivní protahování (jak statické, tak dynamické) také umožňuje techniky na procvičování pružnosti známé jako reciproční zábrana/překážka (reciprocal inhibition).

Trocha nu*né teorie a jdeme na to

Odpovídající definice jest:
Aktivně stahovat jeden sval, aby vypnul nebo reflexivně odpočíval jiný sval, který plní svou antagonistickou funkci.

TRX® StrečinkStrečink na TRX • foto: mktgwest • www.flickr.com

Aby se mohla ohnout kyčel a natáhnout koleno, musí se napnout (uvolnit) dvojhlavý sval stehenní. Tělo využívá změny v tomto vzájemně blokačním pohybovém vzorci mezi protichůdnými svaly pro usnadnění pohybu instinktivně.

V důsledku toho, stažením čtyřhlavého svalu stehenního, při aktivním natažení nohy do zdvihu pomáhá snížit počáteční impuls dvojhlavého svalu stehenního a tím ji umožní napnout se více, než by jinak bylo možné.

TRX StrečinkIlustrační foto • foto: mktgwest • www.flickr.com

Protáhnětě si záda na TRX

Oficiální název TRX Back Stretch
Nastavení TRX MID CALF – Nastavte délku TRX tak, aby nožní kolébky byly přibližně do poloviny lýtek (20 – 30cm nad zemí).
Popis cviku Mírný stoj rozkročný, mírný záklon, předpažit – předklon ohnutě, paty na zemi, vzpažit, TRX nad hlavou. Jedna noha dopředu a vytáčet tělo do stran. Poté vyměnit.
Technika provedení Středně dlouhé TRX, dýchat zhluboka a pomalu, výdrž.
Fyziologický účinek Zvyšuje flexibilitu v bedrech a zadní části stehen.

TRX video: Protažení zad

Dynamická, avšak podpůrná povaha cviků na pružnost na TRX, nám umožní provádět statické i dynamické protahovací techniky na celém těle. Kromě toho TRX kombinuje jak pasivní, tak aktivní složky.

Cviky do kanceláře, které vás zbaví bolesti zad

Zakladatel prvního webu o závěsném tréninku v ČR. Od roku 2011 publikuje články o TRX a funkčním tréninku, které měsíčně inspirují tisíce čtenářů.  UX designer na volné noze, fitness nadšenec. Spolupracuje s 3D FITNESS a vzdělává se v 3D FITNESS Academy.

Jak si protáhnout a uvolnit záda na TRX?
4.9 (97.5%) 8 hlasů s

Vyzkoušej ZDARMA tréninkový plán, který ti pomůže posílit celé tělo v mnoha rovinách.

A navíc tě bude bavit.

30 minutový TRX trénink

Pošlete odkaz na článek přátelům