3 TRX cviky pro silné a výbušné nohy

Publikováno: 5. 9. 2013

Od nohou pochází síla těla. Mohutná stehna jsou pilíři postavy. Zařaďte proto trénink nohou jako jednu z nejdůležitějších fází tréninku.

Vypracovaná hruď a mohutné ruce jsou úžasné, ale co vás celý život nosí? Proč tedy tak málo cvičenců zařazuje dřepy a celkově trénink nohou do svého tréninkového plánu?

Důvodů může být mnoho, nejčastější jsou:

  • Posilování nohou je fyzicky velmi náročné, proto se mu mnozí rádi vyhýbají
  • Nesmyslné uvažování, že na nohy se nikdo nedívá

Dřepy jsou ideálním způsobem, jak procvičit svaly dolních končetin. Dřepy zatíží všechny hlavní skupiny svalů s důrazem na kvadricepsy, hamstringy, sedací svaly, lýtka, břicho a spodní záda.

Trénink nohou zrychluje metabolizmus

Trénink nohou je nejnáročnějším tréninkem, neboť nohy jsou největší svalovou partii. Trénink nohou přináší tělu největší stres a současně i největší podnět k růstu.

Dřepy na TRX s vlastní vahou jsou nejbezpečnější formou posilování nohou.

Jsou velmi vhodné u dospívající mládeže, kde ještě nebyl dokončen vývoj.

1. TRX dřepy

TRX squat

TRX Squat • foto: Fitness Anywhere

Oficiální název: TRX Squat

Popis cviku: mírný stoj rozkročný, předpažit, chytit TRX před tělem, dlaně k sobě – dřep, vzpažit, dlaně k sobě.

Technika provedení: středně dlouhé TRX, snažíme se tlačit hýždě dolů a zapojit je při zvedání, při větším náklonu vzad, více zatížíme přední stranu stehen. Rovná záda, v kolenou pravý úhel.

Fyziologický účinek: posilujeme hýžďové svaly a dvojhlavý a čtyřhlavý sval stehenní.

Video: TRX dřepy

2. TRX dřep na jedné noze

TRX dřep na jedné noze je nesmírně důležitý pro perfektní sportovní výkony jako skákání a běh. Zároveň je důležité trénovat jednostranně k nápravě nedostatků mezi pravou a levou nohou. Jedním ze způsobů, jak můžeme trénovat sílu jedné nohy je “TRX dřep na jedné noze”.

dřep na jedné noze

Oficiální název: TRX Single leg Squat

Popis cviku: Stoj na levé, přednožit pravou, předpažit, chytit TRX před tělem, dlaně k sobě – dřep stojnou nohou.

Technika provedení: středně dlouhé TRX, pata stojné nohy na zemi, rovná záda, zapojit hýžďové svaly.

Fyziologický účinek: posilujeme hýžďové svaly a dvojhlavý a čtyřhlavý sval stehenní. Cvik umožňuje větší rozsah pohybu, TRX se využívá pro udržení rovnováhy.

Video: TRX dřepy na jedné noze


TRX Single leg Squat

cviky na prsa s vlastní vahou

Nejlepší cviky na prsní svaly a celkový rozvoj hrudníku

Jak vypracovat prsní svaly doma? Většina kulturistů je posedlá rozvojem prsních svalů. Základním cvikem je Bench-press. Dnes si ukážeme další dobré cviky na prsní svaly a rozvoj hrudníku s vlastní vahou, které můžete cvičit doma, venku, na cestách i posilovně.

Žádný komentář

3. TRX dřep s výskokem

Tento cvik nastartuje váš metabolismus na maximum. Posilujete a rýsujete všechny svaly nohou. Cvik je vhodný pro výbušnost, lepší fyzickou kondici a podporuje spalování tuků.

dřep s výskokem

Oficiální název: TRX Squat Jumps

Popis cviku: mírný stoj rozkročný, předpažit, chytit TRX před tělem, dlaně k sobě – dřep, vzpažit, dlaně k sobě, výskok.

Technika provedení: středně dlouhé TRX, snažíme se tlačit hýždě dolů a zapojit je při zvedání, při větším náklonu vzad, více zatížíme přední stranu stehen. Rovná záda, v kolenou pravý úhel. S výdechem vyskočte do vzduchu. Po celou dobu cviku je velice důležité držet rovná záda. Stůjte rovně s chodidly od sebe vzdálenými o něco více, než je šířka ramen.

Špičky nohou směřují vpřed nebo mírně stranou. Záda jsou stabilizována v přirozeném zakřivení, váha spočívá na patách. Kolena a kyčle se pokrčují, čímž se hýždě přibližují směrem k zemi. Cílem snažení je dosáhnout co největší výšky nad podlahou. Jakmile se chodidla vrátí na podlahu a špičky se dotknou země, absorbujte dopadový ráz s postupným zaujetím polohy v dolní části dřepu. Cvik opakujte bez přestávky.

Fyziologický účinek: posilujeme hýžďové svaly a dvojhlavý a čtyřhlavý sval stehenní, lýtka a hamstringy. Tento cvik je vhodný pro HIIT cvičení  – vysoce intenzivní intervalový trénink.

Video: TRX dřep s výskokem

TRX = Nejoblíbenější fitness nářadí na světě

TRX závěsný systém: Efektivní a zábavné cvičení, které přináší úžasné výsledky.

TRX HOME Kit
  • Můžete cvičit kdekoli
  • Nekonečné množství cviků (300+)
  • Maximální výsledky v minimálním čase
  • TRX šetří váš čas
  • Svalová hmota narůstá rovnoměrně
  • + Osobní video-trenér ZDARMA

Nejoblíbenější fitness nářadí s osobním video-trenérem

TRX závěsný systém: Efektivní a zábavné cvičení, které přináší úžasné výsledky.

TRX HOME Kit
  • Můžete cvičit kdekoli
  • Nekonečné množství cviků (300+)
  • Maximální výsledky v minimálním čase
  • TRX šetří váš čas
  • Svalová hmota narůstá rovnoměrně
  • Nejžádanější fitness nářadí posledních let

Zakladatel prvního webu o závěsném tréninku v ČR. Od roku 2011 publikuje články o TRX a funkčním tréninku, které měsíčně inspirují tisíce čtenářů.  UX designer na volné noze, fitness nadšenec. Spolupracuje s 3D FITNESS a vzdělává se v 3D FITNESS Academy.

3 TRX cviky pro silné a výbušné nohy
5 (100%) 6 hlasů s

Vyzkoušej ZDARMA tréninkový plán, který ti pomůže posílit celé tělo v mnoha rovinách.

A navíc tě bude bavit.

30 minutový TRX trénink

Pošlete odkaz na článek přátelům